Pon - Pt, godz 8:00 - 20:00 | tel. 22 758 49 53 | Pruszków

Medycyna nie jest handlem i nigdy nim nie będzie, albowiem do jej uprawiania potrzebne są przymioty, jakich nie znajdziesz za ladą sklepową - Honoré de Balzac


Logopeda dyplomowany

mgr Kamila Kwiecień

Logopeda dyplomowany - mgr Kamila Kwiecień

Posiadam wykształcenie wyższe pedagogiczne. Ukończyłam logopedię na Uniwersytecie Warszawskim oraz nauczycielstwo i medioznawstwo na Uniwersytecie Śląskim. Specjalizuję się w zakresie terapii zaburzeń mowy i komunikacji (również z zakresu jąkania). Jestem wieloletnim logopedą i nauczycielem, pracującym z dziećmi w przedszkolach, a wcześniej także szkołach.

Cennik:

• Konsultacja logopedyczna 100 zł
• Diagnoza logopedyczna 100 zł
• Terapia logopedyczna – pierwsze pięć spotkań po 70 zł
• Od szóstego spotkania 60 zł

Jak przygotować się do pierwszej wizyty u logopedy?

Od rozmowy telefonicznej. Zwykle już telefonicznie staram się dopytać o kilka szczegółów. Przede wszystkim interesuje mnie wiek pacjenta, a także kilka informacji na temat problemów, które niepokoją rodziców (ewentualnie bliskich, jeśli chodzi o osobę dorosłą). Wtedy mogę przygotować odpowiednie testy dostosowane do wieku pacjenta, wiem również, na co szczególnie powinnam zwrócić uwagę podczas badania.  W przypadku dzieci jąkających się na pierwszą wizytę wskazane jest przyjście samemu rodzicowi, bez dziecka. Dziecko z rodzicami zapraszam na drugą wizytę.

Proszę rodzica o przygotowanie dotychczasowej dokumentacji medycznej. Proponuję również, by nagrać krótkie filmiki, kiedy dziecko je oraz gdy się bawi. Filmiki oglądam na pierwszej wizycie z rodzicem, oceniam wstępnie pracę aparatu artykulacyjnego dziecka, sposób połykania.

Podaję przykładowe pytania, które mogą zostać zadane podczas konsultacji:

1. Czy przed zajściem w ciążę przyjmowała Pani leki?
2. Jak przebiegała ciąża?
3. W którym tygodniu ciąży urodziło się dziecko?
4. Jak przebiegał poród? Rodzaj porodu?
5. Czy było podawane znieczulenie? Jeśli tak, jakie?
6. Jaki był stan zdrowia noworodka?
7. W jaki sposób Pani karmiła – pierś czy butelka? Jak długo?
8. Czy dziecko miało problem ze ssaniem?
8.1. Czy dziecko ulewało?
8.2. Czy po bokach ust  „uciekał” pokarm podczas ssania piersi lub smoczka?
8.3. Czy dziecko się krztusiło podczas ssania?
9. Do kiedy był smoczek?
10. Jak przebiegał rozwój ruchowy i emocjonalny dziecka?
10.1. Czy zaobserwowała Pani jakiekolwiek opóźnienia w rozwoju dziecka?
10.2. Kiedy dziecko zaczęło siadać?
10.3. Czy dziecko raczkowało/kiedy?
10.4. Kiedy pojawiły się pierwsze kroki/chodzenie?
10.5. Czy dziecko lubiło być ubierane?
10.6. Czy dziecko wskazywało palcem na pożądane przedmioty, na przedmioty zainteresowania?
11. Rozwój mowy dziecka:
11.1. Kiedy pojawiło się gaworzenie, czyli sylaby powtarzane świadomie przez dziecko?
11.2. Kiedy pojawiły się pierwsze wyrazy?
11.3. Kiedy pojawiły się pierwsze zdania?
12. Czy pojawiały się problemy z jedzeniem?
12.1. Jakiej konsystencji pokarmy dziecko jadło? Jeżeli występują problemy z jedzeniem, proszę przez najbliższy tydzień zapisywać wszystkie posiłki jedzone przez dziecko.
12.2. Czy dziecko się krztusiło podczas jedzenia?
12.3. Czy dziecko jadało chętnie, czy mniej chętnie?
12.4. Ile razy w ciągu dnia/tygodnia dziecko jada słodycze?
13. Czy dziecko ma alergie?
14. Jakie choroby dziecko przeszło?
15. Jakie leki dziecko brało?
16. Czy w rodzinie były wady wymowy?
17. Czy dziecko miało wypadek, poważny upadek?
18. Czy dziecko ma problemy w przedszkolu/ w szkole?
19. Czy dziecko chętnie zagląda do książeczek, ogląda je?
20. Jak długo dziecko ogląda telewizję?
21. Dotychczasowe badania/wizyty lekarskie?

Badania, które mogą być wykonane podczas wizyty z dzieckiem (w zależności od wieku dziecka):

• wstępne badanie mowy
• podstawowe badanie mowy
• badanie rozumienia
• badanie mówienia (w aspekcie fonetycznym, leksykalnym, gramatycznym)
• badanie czytania i pisania
• badanie analizy i syntezy głoskowej
• badanie stanu i sprawności aparatu artykulacyjnego (ważne, by przy okazji sprawdzić migdałki oraz przegrody nosowe)
• orientacyjne badanie słuchu
• badanie słuchu fonematycznego
• badanie pamięci słuchowej
• badanie płynności mowy
• orientacyjne badanie lateralizacji
• badania uzupełniające
Nie zawsze po pierwszej wizycie udaje się określić diagnozę. Pełna diagnoza bardzo często wymaga kolejnych badań u innych specjalistów w celu weryfikacji hipotez.

TERAPIA

Na zajęcia proszę o przyniesienie zeszytu 60 lub 100 kartkowego bądź segregatora – A5, do którego będę wklejała/wpisywała ćwiczenia do domu.

Zapraszam na konsultację, diagnozę i terapię logopedyczną.

GODZINY PRZYJĘĆ:
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota
17-19.30 17-19.30